Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Noor 9c - 15 oktober 2008 20:29

Förlåt Janne/Britt, jag kunde inte skriva igår pga trötthet, men jag ska skriva vad jag gjorde igår.

Jag fick en ny uppgift igår, en hållbarhetslista. Det innebär att man ska se hållbarheten på de varor som ska kontrolleras. Jag fick en lista på tre långa sidor som jag klarade på ca 2 timmar och en halv, sedan var de vanliga uppgifterna att plocka upp varor och sortera dem på var sin plats.

Idag fick jag skriva på ett papper om tystnadsplikt. Det innebär att man inte får säga till en annan person än sig själv om någon persons hälsotillstånd. Vi plockade upp varor som vanligt varav några var beställda till några personer. Efter min långa lunchrast fick jag ett frågeformulär om olika sjukdomar och dess symptom samt behandlingen av sjukdomen med olika läkemedel. Jag fick naturligtvis använda apotekets hemsida samt andra länka som t ex google. Jag fick också ta hjälp av hemsidan FASS som beskrev läkemedel, dens utseende och mått, samt vad den innehöll och vad den skulle användas till. Jag fick också ett papper där det fanns frågor om vad jag tyckte om personalen, min handledare och om jag skulle rekomendera prao på apoteket till andra personer. Naturligtvis fanns det andra frågor också. Jag slutade klockan sex idag, de släppte ut mig precis innan de skulle stänga apoteket. Det var ingen hård dag!!!

Hoppas att Janne och Britt njuter av att inte ha den mest pratiga klassen i två veckor+ höstlovet!!!:-) :-D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards